Stikkontakt


Healing er vanskelig å forstå for mange, og enda vanskeligere å forklare. Jeg forstår det ikke alltid selv, men jeg har jo opplevd det, fra begge sider av healingbenken, og det gjør det lettere å akseptere. Noen ganger sier folk til meg «Nei, jeg tror ikke på healing!» eller «H*n gikk jo til healer i månedsvis, men ble ikke frisk!». Slik jeg opplever healing blir begge utsagnene både sanne og usanne på en gang. Det er som når noen sier «Jeg tror ikke på kjærligheten!». Det må de selvfølgelig få mene, men jeg tillater meg å tenke at nettopp denne personen hadde kanskje trengt litt kjærlighet. Men så vet jeg også, at den det gjelder må være klar for å ta imot, alt annet blir feil. Jeg tar det ikke personlig, og ser det heller ikke som min oppgave å overbevise noen, for dette er noe dypt personlig i oss, og tiden er kanskje ikke inne for vedkommende, det må jeg bare godta.

Healing er for meg en type frekvens eller energi, som vi alle har naturlig i oss, i større eller mindre grad,  og som vi bruker bevisst eller ubevisst. Når et sår gror er det den mest basale selvhealingen kroppen vår gjør. Mat og drikke kan være healing, men kan også være det motsatte. Naturen er en kjempegod healer, som de fleste friluftselskende nordmenn vet. Kjærlig omsorg fra et medmenneske har definitivt et element av healing i seg, og de fleste av oss har kjent på kroppen hvor godt det kan gjøre. Søvnen, som er så livsviktig for oss, kan også gi rom for mye god healing, og meditasjon tar det et skritt lenger.

En time hos en healer tar det enda et steg videre og forutsetter to ting: at den som heales åpner sin energetiske port i tillit, eller sagt på en enklere måte: tar imot, og at den som healer jobber fra et sted i seg selv og utenfor seg selv, som gjør «godt». «Godt» i denne sammenhengen betyr ikke nødvendigvis behagelig, men at energien er riktig for den som heales, lys og kjærlighetsfull. Det er ikke alle praktiserende healere som har et bevisst forhold til dette, og føles det ikke riktig for deg, nei da er det kanskje ikke riktig. I verste fall kan healingen oppleves som et overgrep, og slik skal det absolutt ikke være. Det gjelder selv om healingen «virker», så det har ikke noe med saken å gjøre.
Selv forsøker jeg alltid å være nøye med å koble meg på den lyse, kjærlighetsfulle healingenergien, og bruker ofte litt ekstra tid på det. Jeg er også nøye med å forklare at det ikke er opp til meg om noen blir «friske». Noen blir det, andre ikke. Noen føler seg bedre en stund, andre merker liten forskjell. Jeg kan bidra til at prosesser settes igang hos den jeg healer, men jeg kontrollerer ikke resultatet. Jeg ønsker det beste for alle, og i de fleste tilfeller innbefatter det nettopp å bli frisk(ere), men det er ikke opp til meg om det faktisk skjer. Jeg formidler en type energi, og kick-starter om du vil, den som heales sitt eget healingapparat.

Her er en sammenligning, som ikke må tas helt bokstavlig, men som kanskje gjør det litt lettere å forstår:

Hvis du som vil heales er en laptop så er jeg som healer stikkontakten. En healer kan restarte laptopen din og gi tilgang til strøm, slik at programmene dine fungerer. Han eller hun kan også lade batteriet ditt, innenfor den kapasiteten batteriet ditt har. Men en healer kan ikke reparere mekaniske feil eller korrupte koder i programvaren. Det trenger du en mekaniker eller programmerer til. Bare husk at de også er avhengig av strøm for at det skal funke. Enten fra seg selv, fra deg eller fra en annen stikkontakt.

Jeg håper du har gode kilder til healing rundt deg. Hvis du lurer på om du skal ta kontakt med en healer så gjør det, bare følg magefølelsen din. ♥

Fordi jeg selv har problemer med batteriet mitt om dagen, tar jeg ikke mot nye klienter, men det finnes andre gode stikkontakter, og jeg formidler gjerne kontakt dersom du kjenner at tiden er inne for deg, akkurat i dag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Tretten enkle måter å heale seg selv på

En avslutning er en ny begynnelse