Får du nok påfyll?


Føler du deg som en halvvissen blomst, tappet for energi og hverdagsglede? Kjenner du på tyngden av «Jeg burde»? Eller fornektelsen i «Jeg skal bare…»?

Vi sliter oss ofte ut med å oppfylle alle krav, ikke bare utenfor oss selv, men også fra oss selv. Vi vil så gjerne være en god kjærest, en god mor/datter/venn/kollega. Være snill og ta vare på andre rundt oss. Midt i alt dette – hvem tar vare på deg? Kanskje har du én, eller mange, som viser deg omtanke og kjærlighet, da er du heldig! Men vi må også vise omtanke for oss selv, for kroppen vår, sjelen vår, hjertet vårt. Det er fort gjort å glemme…

Akkurat som blomstene trenger vi å vannes, det er åpenbart. Men kanskje har du i tillegg fått for lite sol? Eller for mye? Kanskje trenger du faktisk ikke å vannes i det hele tatt, men tvert i mot drukner i en pytt? Kanskje trenger du en forfriskende humle som kan strø litt pollen hos deg? Eller kanskje trenger du mest av alt litt mer motstandskraft mot «snegler» og «lus» i livet ditt som snylter på dine krefter uten å gi noe tilbake?

Still deg selv spørsmålet «Hva trenger jeg akkurat nå?». Ikke hør på alle «jeg burde» som sikkert dukker opp (- jeg burde trene, – jeg burde slanke meg, – jeg burde gjøre ferdig prosjektet på jobben). Gå litt dypere og tenk etter. «Hva trenger jeg egentlig i livet mitt akkurat nå?» Lytt til svaret. Ble du overrasket?

Jeg vet ikke akkurat hva du trenger, men jeg er sikker på at du vet det. Innerst inne.
God sommer!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Tretten enkle måter å heale seg selv på

En avslutning er en ny begynnelse

Stikkontakt