Oppdatering


Oppdateringer er noe vi er vant til i vår digitale tid. Noen ganger trenger vi også å gjøre det energetisk.

Nylig oppdaget jeg at hele nettsiden min var borte. Jeg ble både oppgitt og lei meg og litt sjokkert over at alt arbeidet jeg hadde lagt ned nå var forsvunnet. Dessverre var det ikke mulig å gjenopprette, og tanken på å prøve å bygge opp alt på nytt var overveldende. SÅÅ mye arbeid!

Jeg lot det ligge noen dager, og så begynte jeg å tenke over hva jeg faktisk trengte og hvorfor. Hvor mye energi jeg skulle legge ned i dette nå og seinere. Og om jeg kunne finne noe av informasjonen i andre formater på harddisken min.

Jeg fant ut at jo, jeg trenger en nettside, men at den ikke behøver å være så komplisert. Jeg fant ut at jeg kunne forenkle både siden og mye av innholdet, uten at det ville være noe tap for noen (annet enn at det pirket litt i perfeksjonsten i meg), og mye lettere for meg å vedlikeholde og oppdatere. Det du sitter og leser nå, er den nye siden, og den er kanskje ikke like fancy som den forrige utgaven, men du klarer fint å få med deg innholdet, ikke sant? Og det går ikke ut over "kjernen" i det Hera Healing dreier seg om.

Noen ganger har vi behov for å kvitte oss med tungvinte og utdaterte måter vi gjør ting på eller måter vi tenker på. Da kan problemer vi møter på gi oss et puff i riktig retning for endring. Noen ganger trenger vi å jobbe hardt og lenge for å nå et bestemt mål, og da kan det være riktig å legge ned tid og krefter i det. Men andre ganger trenger vi kanskje ikke å komplisere det, detaljere det, huske det, ta vare på det eller kontrollere det?

Kanskje har du også noen rutiner som du kan forenkle? Nå når livet for de fleste av oss er endret pga Corona-viruset, kan det være en mulighet til å tenke litt igjennom hva du faktisk trenger i livet ditt, hvem du trenger og på hvilken måte. Kjenne litt på hva det er som skurrer og hva det er som lyser i livet ditt. Kanskje kan noen av disse spørsmålene også gjelde deg:

  • Har du rutiner og vaner som du kanskje ikke trenger lenger?
  • Har du personer og forhold rundt deg som ikke fungerer eller påvirker deg negativt?
  • Er det situasjoner i livet ditt som tapper deg spesielt mye for krefter? 
  • Har du en innvendig bod som trenger en ryddesjau? Ligger det minner, bekymringer og frykt som er "bortkastet energi"?
  • Er det lenge siden du tok en fot i bakken for de målene du har satt deg? Hvor mye krefter du skal bruke for å nå disse målene, og er målet fortsatt det samme?

Jeg liker ofte å gjøre ting i det små, små endringer og små skritt. Kanskje er det fordi de ofte er lettere å faktisk gjøre noe med. Men av og til er det fint å tenke på de store spørsmålene også:
  • Hvilken framtid ønsker du deg for deg selv, familien din, Norge og verden?
  • Hvordan bidrar du til at det går i riktig retning?

Det er mye som ikke er gjort i en fei, og hvis vi ønsker en endring må vi være forberedt på at det kan ta tid. Men å bevisstgjøre og oppdatere informasjonen hos oss selv er alltid lurt, for én ting er sikkert her i verden:

Ting forandrer seg.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Tretten enkle måter å heale seg selv på

En avslutning er en ny begynnelse

Stikkontakt